La Terra tindrà dues llunes a partir del 29 de setembre

“Aquest objecte en particular experimentarà aquest procés (convertir-se en una entitat lunar) a partir de la setmana vinent”

Fotomontajedelalunaconunmeteoritoallado
Fotomuntatge de la lluna amb un asteroide al costat - GW de Canvalutionaries de Canva Pro

La Terra tindrà una segona lluna, l'asteroide 2024 PT5, que començarà a orbitar el nostre planeta a finals d'aquest mes. L'estada celestial de la roca espacial es va detallar recentment en un estudi publicat a la revista no revisada per parells AAS Research Notes.

"Aquest objecte en particular experimentarà aquest procés (convertir-se en una entitat lunar) a partir de la setmana que ve", va dir a Space.com l'autor principal Carlos de la Fuente Marcos, de la Universitat Complutense de Madrid.

L'asteroide de la mida d?un autobús, que va ser descobert el 7 d?agost pel Sistema d'Última Alerta d'Impacte Terrestre d?Asteroides (ATLAS), finançat per la NASA, serà absorbit per l?atracció gravitatòria de la Terra entre el 29 de setembre i el 25 de novembre, va informar USA Today.

Durant aquesta escala interestel·lar, la roca espacial probablement es convertirà en una “minilluna temporal”, segons de la Fuente.

Per convertir-se en una minilluna, un cos còsmic ha d'aproximar-se a la Terra a una distància relativament propera d'uns 4,5 illons de quilòmetres i viatjar a una velocitat relativament lenta d'uns 3.500 km/h.

En aquest cas, l'asteroide 2024 viatjarà en forma de ferradura i probablement no circumnavegarà completament la Terra.

Després del seu breu període com a minilluna, la grava intergalàctica serà arrossegada cap al Sol i tornarà a la seva suposada llar al cinturó d'asteroides d'Arjuna, una massa de petits asteroides que segueixen òrbites similars a la de la Terra.

En altres paraules, l'asteroide 2024 no ocuparà aquest paper durant tant de temps com la nostra lluna principal, que ha estat orbitant la Terra durant uns sorprenents 4.500 milions d'anys.

Lamentablement, els observadors d'estrelles no podran veure aquesta feliç hora lunar si no estan armats amb algun equip espacial d'alta tecnologia.

He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.
ECONOMÍA